יוזכר כי במהלך חודש דצמבר, חמאס ניהל שיחות להחזרת החייל החטוף גלעד שליט באמצעות המתווך הגרמני, לצד לדיוני "השביעיה" שהתקיימו בישראל. באותם הימים, הזרוע הצבאית של חמא"ס באכוונתו של בכיר החמא"ס ראאד סעד, מח"ט חמא"ס בעיר עזה, שקדה על הוצאת פיגוע נוסף של חטיפת ורצח חייל לצרכי מיקוח.
באוקטובר 2009 יצא סלמאן אבו עתיק מהרצועה לסיני דרך מנהרה, במטרה להסתנן לישראל לשם ביצוע פיגוע חטיפת ורצח חייל ישראלי. בסיני פגש סלמאן את אברהים זוארעה, אותו הכיר משנים קודמות במסגרת גניבות שביצעו יחד באזור קרית גת. זוארעה עדכן את סלמאן כי ברשותו שני מטעני חבלה, שהצליח להבריח מהרצועה לסיני אותם מתכנן להחדיר לישראל לצורך ביצוע פיגוע. סלמאן עדכן את אברהים כי גם הוא מתכנן פיגוע נגד חיילים, וכי לשם כך קיבל ממפעיליו בחמא"ס אקדח ומשתיק קול. השניים הסכימו לבצע יחדיו את הפיגוע, אך לחדור בנפרד, כאשר סלמאן יסתנן קודם וימתין לאברהים באיזור קרית גת עד להגעתו וזאת כדי שאם ייתפסו, לא יהיו ביחד.
סלמאן אבו עתיק הודה בחקירתו כי נשלח פעמים רבות על ידי חמא"ס לבצע פיגועים בישראל, לרבות פיגועי רכב תופת, שלא יצאו אל הפועל. עוד הודה באימונים צבאיים שעבר במסגרת פעילותו בחמא"ס, אשר כללו הרכבת מטעני חבלה.
כתב אישום נגד סלמאן אבו עתיק הוגש ב-17/1/10 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין ניסיון רצח, קשירת קשר לרצח והסתננות, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק, ייצור נשק, מגע עם סוכן חוץ, פעילות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד. כתב אישום נגד אברהים זועארה הוגש ב-3/2/10 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין ניסיון רצח, ניסיון לחטיפה לשם רצח וסחיטה, עבירות נשק, הסתננות, פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ועוד.
כוחות הביטחון יגיבו בחומרה על ניסיונות ארגוני הטרור לבצע פיגועי חטיפה.